Rastem s knjigo 2022/2023

Rastem s knjigo je nacionalni projekt spodbujanja bralne kulture, namen katerega je osnovnošolce in srednješolce motivirati za branje mladinskega leposlovja slovenskih avtorjev ter jih spodbuditi k obiskovanju splošnih knjižnic.

Cilji projekta so:

      • spodbujati dostopnost kakovostnega in izvirnega slovenskega mladinskega leposlovja,
      • promovirati vrhunske domače ustvarjalce mladinskega leposlovja,
      • spodbujati bralno motivacijo šolarjev in njihov obisk splošnih knjižnic,
      • motivirati založnike za večje vključevanje sodobnih slovenskih piscev v založniške programe za mladino ter povečevanje deleža izdanega izvirnega slovenskega mladinskega leposlovja.

Potek projekta na naši šoli

V okviru projekta vsako leto sedmošolci prejmejo v dar knjigo, ki jo preberejo za domače branje. Letos so združili moči Boštjan Gorenc, Kozma Ahačič in Jaka Vukotič (ilustrator) ter ustvarili knjigo z naslovom Reformatorji v stripu.

Takoj ko so učenci prebrali knjigo, smo se lotili spoznavanja avtorja.

Glede na to, da je knjiga zapisana v obliki stripa, je bila učencem takoj všeč. Vendar ko so se lotili branja, so povedali, da je knjiga zahtevna, da ničesar ne razumejo, da je »čudna«        pisava … Nato je sledil pogovor o knjigi, predstavila sem jim obdobje reformacije ter ustvarjalce tistega časa in vse bolj jim je postajalo jasno, o čem je Boštjan Gorenc pisal v knjigi. Sledilo je izdelovanje plakatov, s pomočjo katerih so učenci boljše spoznali reformatorje – Primoža Trubarja, Jurija Dalmatina, Adama Bohoriča, Sebastjana Krelja in Martina Luthra. Učenci so po skupinah iskali podatke o določenem avtorju in ga po končanem delu predstavili ostalim učencem. Res je, da po učnem načrtu učenci spoznajo literarna obdobja šele v 9. razredu, vendar nič hudega, če smo si »plonk listke« pripravili že nekoliko prej. Plakate bom shranila in jih v 9. razredu ponovno izobesila v razredu.

Zelo smo si želeli srečanja s pisateljem, vendar ker je le-ta precej zaseden, smo ga lahko rezervirali šele za naslednje šolsko leto. Nato smo začeli z iskanjem rezervnega načrta … in smo ga našli! Odšli smo v Ljubljano v Cankarjev dom, kjer smo si ogledali predstavo Reformatorji na odru. Tako smo poleg Boštjana Gorenca lahko občudovali tudi igro Nika Škrleca. Po ogledu predstave je ponovno sledil pogovor o knjigi in predstavi in takrat je bilo učencem vse že veliko bolj jasno.

Z delom v šoli in ogledom predstave pa delo s projektom še ni bilo zaključeno. Po dveh letih korone smo lahko zopet obiskali splošno knjižnico in odšli smo v Knjižnico Prežihovega Voranca v Ljubljano, saj je spoznavanje knjižnice vključeno v kulturni dan, v okviru katerega z učenci obiščemo tudi Narodno galerijo.

V knjižnici so učenci spoznali, katere vrste knjižnic poznamo, kako delujejo, kako se v knjižnico vpišemo in načine razvrščanja gradiva. Predstavljen jim je bil tudi program COBISS, s pomočjo katerega lahko preverimo razpoložljivost gradiva, podaljšamo izposojene knjige, gradiva rezerviramo … Pogovarjali smo se o vedenju v knjižnici. Spoznali smo potujočo knjižnico in knjižnico za slepe. V okviru projekta Rastem s knjigo so si ogledali predstavitveni video o knjigi Reformatorji v stripu.

Ob zaključku projekta sem učence prosila, da naj zapišejo mnenja o prebrani knjigi in predstavi, ki so si jo v okviru projekta ogledali.

Tako smo tudi letos uspešno zaključili projekt, upam pa, da smo dosegli tisti pravi cilj – navdušiti učence, da nekaj svojega prostega časa namenijo tudi branju knjig slovenskih avtorjev.

Velike Lašče, 15. 6. 2023

Pripravila Marija Lampret, učiteljica slovenščine in koordinatorka projekta RSK

Orodna vrstica za dostopnost